Τρίτη, Οκτωβρίου 30, 2007

Πως ξεμπέρδεψα με τις κατσαρίδες - Μέρος 1

Τα ιδεχθή αυτά πλάσματα είχαν γίνει συγκάτοικοί μου τα τελευταία 6 χρόνια. Τα κληρονόμησα από τη γκαρσονιέρα του Παγκρατίου, Αρκτίνου 6, όπου εγκαταστάθηκα το 1999. Το 2000, μετά από μια φοβερή λοίμωξη του αναπνευστικού που μου κόστισε 28 μέρες στον Ευαγγελισμό, αποφάσισα να αλλάξω γειτονιά.

Οι κατσαρίδες ήταν τα κατοικίδιά μου. Τραγική κατάσταση! Μέχρι και ονόματα τους είχα βγάλει: Η ξανθούλα, η αφρατούλα, ο τριζοπάτης... Μιά μέρα πηγε να ανοίξει το ντουλάπι της κουζίνας η κοπέλα μου, και πετάχτηκε μια Τερέζα πάνω στο πρόσωπό της. Φρίκη! Έφυγα από τη γκαρσονιέρα και εγκαταστάθηκα στον τρίτο όροφο ενός διαμερίσματος 70τμ. στη Χαραυγή. Διαμπερές, ηλιόλουστο με καλή διαρρύθμιση και μεγάλη κουζίνα. Οι Τερέζες μου ήρθαν και αυτές μαζί. Μέσα σε κουτιά, μέσα σε ψυγεία σε συρτάρια σε υφάσματα... Δεν είχα ιδέα τι κουβάλησα μαζί μου. Μιά εβδομάδα μετά τη μετακόμιση, και ενώ είχα την εντύπωση ότι είχα μείνει μόνος, τσουπ! να σου και τα κατοικίδια. Τρελλάθηκα!!! Έπρεπε να τις καταπολεμήσω όσο το δυνατό πιο γρήγορα.

Αρχικά, δοκίμασα τις γνωστές μεθόδους: Aerozol και παγίδες. Δεν έπιασε. Καταπολεμούσα μονο αυτές που τύχαινε να μολυνθούν από το δηλητήριο και... η ζωή συνεχίζεται. Μέχρι να καταλάβω τι γίνεται, πέρασαν 2-3 χρόνια: Οι κατσαρίδες πολλαπλασιάζονταν με φρενήρεις ρυθμούς. Σκότωνα 1 και φύτρωναν 15! Είχαν κυριαρχήσει στην κουζίνα: Το στρατηγείο τους ήταν παντού. Πίσω από το νεροχύτη, πάνω από τα ντουλάπια, κάτω από το ψυγείο... παντού. Μόλις έσβηνα το φώς της κουζίνας, μετά από 5 λεπτά έβγαιναν για βόλτα. Φλερτάριζαν πολύ με το νερό, τα αποφάγια, τα περιτώματά τους και τα πτώματα των άτυχων αδελφών τους. Σύχναζαν στις αποχετεύσεις, τα υγρά σημεία, και τα μέρη που υπήρχε έντονη ηλεκτροφόρα τάση. Μετασχηματιστές, πρίζες, πολύμπριζα, κουζίνα, ψυγείο. Η κατάσταση ήταν αφόρητη. Μόλις κάποιος έμπαινε στην κουζίνα και άναβε το φώς, έβλεπε τη φυγή εκατοντάδων ζιζανίων να γίνεται με εγρήγορση και σύστημα πάνω από πιάτα, ποτήρια, κούπες, μαχαιροπήρουνα, πετσέτες. Μετά από αυτό το θέαμα έπρεπε όλα να πλυθούν και να απολυμανθούν. Είχαμε απευδήσει! Αποφάσισα να ασχοληθώ σοβαρά με το θέμα και άρχισα την έρευνα.

Μετά από αρκετή έρευνα στο διαδύκτιο εντόπισα το είδος του εχθρού, τις συνήθειές του, τον τρόπο ζωής και τις γενετικές του ιδιότητες. Μιλάω για την κατσαρίδα του είδους Blatella Germanica η οποία είναι το πιό διαδεδομένο και ανθεκτικό είδος που πολλαπλασιάζεται πάρα πολύ γρήγορα. Στην παρακάτω φωτογραφία φαίνονται οι διαφορές στα φύλλα και ο σάκος επώασης του θυλικού ατόμου.

Οι κατσαρίδες Blatella Germanica προτιμούν τις ζεστές και υγρές περιοχές (κουζίνα), συνήθως ζούν σε ρωγμές και τρύπες, και είναι νυχτόβια έντομα (κινούνται και τρέφονται τη νύχτα, κρύβονται τη μέρα). Εάν η αποικία είναι μεγάλη μπορεί να τις βρείτε και σε άλλα δωμάτια (πχ. μπάνιο). Έλκονται πολύ από τα ηλεκρικά φορτία και γι αυτό θα τις βρείτε να γυροφέρνουν ηλεκτρικές συσκευές υψηλής τάσης (θερμοσίφωνο, ηλεκτρική κουζίνα, πλυντήριο πιάτων, πολύμπριζα, ψυγείο κλπ). Τρέφονται με αποφάγια, ψίχουλα, περριτώματα και πτώματα άλλων κατσαρίδων, και είναι πολύ φίλες με το νερό. Προτιμούν τα δημητριακά, το ρύζι και τις πατάτες. Τα ενήλικα άτομα σπάνια πετούν αλλά είναι πολύ ευκίνητα. Οι αρσενικές είναι σκουρόχρωμες καφέ-μαύρες και έχουν στρογγυλεμένη κοιλιά, ενώ οι θηλυκές έχουν ξανθο-κόκκινο χρώμα και μακρόστενο σχήμα με μυτερή κοιλιά όπου στην απόληξή της, οι ενήλικες, φέρουν και το σάκο επώασης (βλέπε φωτό). Ένα θηλυκό επωάζει 30-48 μικρά στο σάκκο κάθε φορά, και μπορεί από ένα μόνο θυληκό να δημιουργηθεί πληθυσμός μέχρι και 20.000(!) ατόμων σε διάστημα ενός χρόνου.

5 σχόλια:

Synnous - ΣΥΝΝΟΥΣ είπε...

Όπως τα περιγράφεις τα πέρασα και γώ. δοκίμασα και βορικό μαζί με άχνη ζάχαρη και τίποτα. Τα εντομοκτόνα δεν έκαναν τίποτα. Πάλι καλά που ένας συνάδελφος μου είπε για το Goliath gel. Μου το τοποθέτησε επαγγελματίας και πλήρωσα και 78 ευρώ...πολλά! Αλλά μέσα σε 3ς μέρες έγινε το θαύμα! Τώρα σχεδόν δε τις βλέπω πια...ουστ!:D

Unknown είπε...

Πράγματι κι εγώ έχω χρησιμοποιήσει το βορικό οξύ με ζάχαρη όπως μου είχαν πει, αλλά δεν έγινε τίποτα και έχω καταντήσει να ζω με συν κατοίκιση τις κατσαρίδες, τι σε ντουλάπια, σε ηλ. κουζίνα, ψυγείο, καταψύκτη, πλυντήριο πιάτων και ρούχων, στους πύργους των υπολογιστών, ακόμα κατάργησα να κάνω καφέ στην καφετιέρα γιατί κάποια μέρα που έφτιαξα καφέ έπεσαν κατσαρίδες από το φίλτρο του καφέ και αναγκάστηκα να πετάξω την καφετιέρα! Σκέφτηκα να αλλάξω όλα μου τα ηλεκτρικά, αλλά θα χρειαστώ πάρα πολλά χρήματα γι`αυτό και δεν βγαίνουν εύκολα τόσα χρήματα γι`αυτό αποφάσισα να κάνω τη δική σου μέθοδο και σε ευχαριστώ και πάλι!

Joe είπε...

Ναι ρε αδερφέ αλλά εγώ δεν κατάλαβα, ποια είναι λύση? Την γράφεις πουθενά και δεν την βλέπω γιατί έχω διαβάσει όλο το κείμενο 3 φορές...

sycamore beach είπε...

http://kdougas.blogspot.gr/2007/10/2.html

sycamore beach είπε...

http://kdougas.blogspot.gr/2007/10/2.html